دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 110 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
پاورپوینت بررسی چهار زبان برنامه نویسی در 14 اسلاید قابل ویرایش
زبان BASIC
زبان برنامه نویسی BASIC زبان ساده ای است که میتوان با استفاده از ان به راحتی با یک میکروکامپوتر ارتباط برقرار کرد . در یک برنامه ی BASIC هر خط برنامه دستورالعملی که از یک شماره ی خط .یک واژه ی اصلی (KEY WORD ) یا فعل BASIC و یک پیکره ساخته شده است . در مثال ساده ای از یک برنامه نویسی BASIC دیده می شود :
REM THIS IS A SAMPL PROGR 10
20 LEF A=50
30 PRINT A
---- -------- -------------------------------------
پیکره واژه ی اصلی شماره
هر خط میتواند شامل حداکثر 255 (CHARACTER ) داشته باشد.
شماره خط
یک شماره خط عدد صحیحی است که به طور متعارف در محدود? عدد 1 تا یک رقمی قرار می گیرد .مقادیر بالای محدوده بستگی به کامپوتر مورد استفاده دارد .
شماره خط ترتیب اجرای د ستورالعمل توسط کامپوتر را در سلسله مراتب دستورالعمل های برنامه موجود در حافظه مشخص می کند . کامپوتر در نخستین مرحله اجرای دستورالعمل ها ،دستورالعل دارای کوچک ترین شماره خط را اجرا می کند و سپس دستورالعل بعدی با شماره خط بزرگ تر را اجرا می نماید . بنابراین ترتیب اجرای دستورالعمل ها توسط کامپوتر از خط دارای کوچک ترین شماره خط به سمت خطوط دارای شماره های بزرگ تر است . در برنامه نمونه فوق ترتیب اجرای دستورالعمل ها چنین است که ابتدا خط 10 و سپس خطوط 20 و 40 اجرا می شود.
واژه ی اصلی یا فعل BASIC
واژه ی اصلی یا فعل های BASIC واژه هایی هستند که کامپوتر قادر به درک انها بوده و متعاقبا“ اعمال مربوطه را انجام می دهد . عمده ترین واژه های اصلی BASIC به شرح زیر می باشد :
DATA ON…GOSUB
DEFFN ON…GOTO
DIM PRINT
END PRINT TAB
FOR /NEXT PRINT USING
GOSUB READ
GOTO REM
IF…THEM RESTOR
INPUT RETURN
LET STOP
زبان جاوا
جاوا باید واحد برنامه نویسی جهانی قرن بیست و یکم دانست که در شرکت (میکرو سیستم ) را توسط تیمی از برنامه نویسان به سرپرستی جیمز گاسلینگ کانادایی در سال 1995 جاواتغییر نام یافت و در اختیار عموم قرار گرفت .
طراحی وپیاده سازی کامپایلر اولیه جاوا و ماشین مجازی آن توسط گاسلینگ صورت گرفت .انگیزه اولیه طراحان جاوا ،تولید ندم افزادهایی بود تا بتوان از آ ن در وسایل مصرفی الکتریکی خانگی نظیر دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کرد ( چرا که کنترل کننده ها ی این گونه وسایل را انواع مختلف تشکیل می دهد ) ونیز طراحی زبانی قوی ،ساده ،قابل حمل و مستقل از سخت افزار و بی تفاوت نسبت به معماری کامپوترو مستقل از سیستم عامل بود تا بتوان آن راروی طیف وسیعی از کامپوتر های مختلف و ناهمگون ، از کامپوتر های بزرگ تا انواع مختلف ها با هر نوع سیستم عامل مانند ویندوز ،یونیکس ،اپل اجرا کرد . به بیان واضح تر ، طراحی زبانی بود که وابسته به سیستم عامل خاصی نباشد .
زبان پاسکال
زبان پاسکال به نسبت زبان های برنامه نویسی دیگر نوپا تر است و در سال 1969 توسط نیکسال ویرت (Niklaus Wirt ) طراحی شده است .
تجربه و آزمایشهایی که در طی 15 سال گذشته بر روی زبان پاسکال انجام شده است باعث گردیده که کاربر زبان مذکور از بسیاری جهات آسان ترشده است و به نسبت بسیاری زبان های قدیمی دارای اشکالات کمتری می باشد .
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 76 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 140 |
پاورپوینت بررسی جامعه شناسی آموزش و پرورش در 140 اسلاید قابل ویرایش
جایگاه درس
درس جامعه شناسی آموزش و پرورش یکی از دروس اصلی رشته علوم تربیتی است که در هر دو گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دبستانی و پیش دبستانی معادل 3واحد درسی است.
در نظام آموزش و پرورش ایران،درس جامعه شناسی آموزش و پرورش از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
دلایل چندی مثل شمار اندک واحدهای این درس و ...
براین واقعیت گواهی دارند.
اهداف درس
هدف کلی
هدف کلی درس آشنایی دانشجویان رشته علوم تربیتی با
ضرورت و اهمیت جامعه شناسی در آموزش وپرورش ونقش و اهمیت آن در نظام آموزشی است .
اهداف رفتاری درس
دانشجو بعد از مطالعه درس باید بتواند سوالات زیر را پاسخ گوید:
ضرورت آموزش جامعه شناسی آموزش و پرورش راتوضیح دهد؟
رابطه بین جامعه و آموزش و پرورش را توضیح دهد؟
ویژگی آموزش و پرورش به عنوان نهاد اجتماعی راتوضیح دهد؟
کارکردهای اجتماعی آموزش و پرورش راشرح دهد؟
رابطه آموزش و پرورش وتغییر اجتماعی را شرح دهد؟
رویکردهای جامعه شناختی به آموزش و پرورش را نام برده و توضیح دهد؟
چگونگی پیدایی و تحول رشته جامعه شناسی آموزش و پرورش را توضیح دهد؟
رویکردهای نوین در جامعه شناسی آموزش و پرورش رابیان کند؟رویکرد سیستمی به جامعه شناسی آموزش و پرورش را تحلیل کند ؟
فصل یکم
اهداف رفتاری فصل اول
دانشجو بعد از مطالعه فصل باید به سوالات زیر پاسخ گوید:
محتوا و روش جامعه شناسی را توضیح دهد؟
رابطه جامعه شناسی و آموزش و پرورش را بیان کند؟
جامعه شناسی آموزش و پرورش را توضیح دهد؟ اصول جامعه شناسی آموزش و پرورش را نام برده و مختصر توضیح دهد؟
پیشگفتار:
در برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های ایران درس جامعه شناسی آموزش و پرورش اهمیت و اعتبار چندانی ندارد .
این درس به عنوان 3 واحد در رشته علوم تربیتی تدریس می شود.
بیش از یک قرن است که امیل دورکیم ضرورت مطالعه جامعه شناسی آموزش و پرورش رامطرح ساخته است.امروزه جامعه شناسی آموزش و پرورش یک شاخه تخصصی در رشته جامعه شناسی محسوب می شود.
فصل اول
مقدمه
آموزش و پرورش فراگردی از گهواره تا گور است.
آموزش و پروش یک پدیده ی اجتماعی است.
آموزش و پرورش مورد مطالعه جامعه شناسی است.
محتوا و روش جامعه شناسی
“اینکلس” در کتاب “جامعه شناسی چیست؟” محتوای جامعه شناسی را به واضح ترین شکل در چهار بخش اصلی با این شرح خلاصه می کند:
1 – تحلیل جامعه شناختی
2 – واحدهای نخستین زندگی اجتماعی
3 – نهادهای اجتماعی اصلی
4 – فراگردهای اجتماعی بنیادی
نتایج حاصل از تحلیل جامعه شناختی ساختارها وکارکردهای آموزشی
1 – مفید برای جامعه شناسان و کارشناسان آموزش وپرورش
2 – ارتباط آموزش وپرورش با واحدهای نخستین زندگی اجتماعی
3 - آموزش وپرورش به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی اصلی
4 – قابل مشاهده بودن فراگردهای اجتماعی بنیادی موارد چهارگانه فوق، دلیل مددکار بودن جامعه شناسی برای آموزش وپرورش است.
(ویژگی های نظریه)
1 - نظریه به تحقیق جهت می دهد.
2– داده های مورد نیاز رابرای جمع آوری معین می کند.
3- تفسیر داده ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
آموزش و پرورش در جوامع ابتدایی
ـ در این جوامع آ . پ هدف و منظور آگاهانه ای نداشت .
ـ پیچیدگی روزافزون زندگی موجب تنوع و کثرت تقسیم کار اجتماعی گردید .
تقدم آموزش و پرورش رسمی بر مدرسه
ـ هدایت آگاهانه امر یادگیری بسیار جلوتر از پیدایی مراکز رسمی آموزشی آغاز شده است .
ـ سرآغاز آ . پ را باید در منشاء اصلی همه نهادها همین خانواده جستجو کرد .
“ تعریف آموزش و پرورش “
از آموزش و پرورش تعاریف متعددی شده است . این تعاریف ناشی از پیچیدگی و چند وجهی بودن امر آموزش و پرورش است .
جامعه شناسی ، آموزش و پرورش را غالبا به عنوان یک نهاد اجتماعی مورد مطالعه قرار می دهد
امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک فراگرد اجتماعی محسوب می شود .
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 10647 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
پاورپوینت بررسی تحلیل سایت میدان بار در 54 اسلاید قابل ویرایش
نقاط شاخص در مجاورت سایت
_حرم مطهر:که شریان اصلی حاشیه سایت به آنجا منتهی می شود.
-استادیوم تختی:که شریان درجه 2 سایت به آنجا می رسد.
-مجموعه خانه های مسکونی که در جنوب –جنوب غربی و غرب سایت قرار دارد.
-موسسه مالی و اعتباری انصار که در کنج خیابان مطهری جنوبی 32 و بانک صادرات در حاشیه روبرو سایت و همچنین بانک سپه در کنار ایستگاه اتویوس حاشیه قرنی و همچنین بانکهای متعدد در اطراف سایت با توجه به کاربری تجاری مد نظر دارای اهمیت زیادی است.
ایستگاه اتویوس روبروی سایت-حاشیه خیابان قرنی -
جهت باد
باد غالب مشهد از سمت جنوب شرقی بوده و دومین باد مهم نیز باد شرقی است
ساختار کارکردی فعلی بازار
-فضاهای مذهبی به هیچ عنوان دیده نمی شود
-حوزه نفوذ بازار محدود به خرده فروشان و بخش بسیار کمی از مردم شهر میباشد
-اکنون کارکرد تجاری حاکم است
-خرده فروشی دیده می شود
-بازار به عنوان یک معبر و شبکه رفت و آمد اصلی نیست
-فقط وارد کننده و توزیع کننده است
-بیشتر حجم خرید مردم از مغازه های اطراف سایت صورت می گیرد
-کالا ها و صنایع سبک در بازار مستقر است که بخش عمده آن مواد پلاستیکی است
-بی نظم ترتیب و پر از ازدحام است
-دسترسی به سایت هم از طریق اتوبوس و هم تاکسی امکان پذیر است
خصوصیات بافت و کالبد
بافت های اطراف از نظر کالبدی بافتی غیر همدست و تقریباً میانسال است ولی با وجود اینکه فرسودگی بافت زیاد نیست انتظار تغییرات زیادی در آینده وجود ندارد
عکسهای دید از درون به بیرون و همچنین وضع موجود سایت