دانلود پاورپوینت و طرح درس روزانه , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق

دانلود پاورپوینت و طرح درس روزانه , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت و طرح درس روزانه , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق

دانلود پاورپوینت و طرح درس روزانه , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس 1992

روایی:دارد

پایایی:دارد

نمره گذاری وتفسیر : دارد

منبع: دارد

تورنس (1979) خلاقیت را شامل 4 عنصری اصلی زیر می دانند:

1. سیاسی: قدرت تولید ایده ها و جواب های فراوان((سوال 1-15 برای سنجش بعد سیاسی خلاقیت است))

  

2. انعطاف: توانایی لازم برای تغییر جهت فکری یا توانای تولید ایده های متنوع ((سوال 16-30 برای سنجش بعد انعطاف پذیری افراد است))

3. ابتکار: توانایی تولید ایده یا محصول نو و بدیع: یعنی پاسخ های فرد قبلا دیده نشده باشد و جدید و نو باشد.((سوالات 31-45 برای بررسی این بعد از خلاقیت است))

4. بسط با جزئیات: توانایی توجه به جزئیات وابسته به یک ایده: یعنی افراد خلاق به جزئیات یک ایده توجه بیشتری نشان می دهند. ((سوالات 46-60 برای سنجش بعد بسط جزییات خلاقیت است))

آزمون زمینه یابی مداد کاغذی چند جوابی سنجش خلاقیت[1] (MPPT) تورنس

ین پرسشنامه در ادبیات روانشناسی به آزمون خلاقیت تورنس مشهور و بر پایه تعریف وی از خلاقیت ساخته شده است . اصل آزمون سنجش خلاقیت تورنس ، بسیار مفصل و طولانی می باشد . که اجرای آن نیازمند صرف ساعتها وقت است . آزمونی که تحت عنوان سنجش خلاقیت تورنس در ایران شناخته می شود در واقع شکل کوتاه شده و استاندارد شده آن می باشد که توسط دکتر عابدی استاد دانشگاه تهران در سال 1372 ساخته و معرفی گردیده و در ادبیات روانشناسی کشورمان با علامت اختصاری CT شناخته می شود . دکتر عابدی از جمله پژوهشگران سابقه دار وعلاقمند حوزه خلاقیت و نوآوری در کشورمان شناخته می شود . ایشان ابتدا درسالهای 63-1362 و با تشویق و کمک دانشجویان رشته های روانشناسی دانشگاههای تهران، نسبت به ساخت یک آزمون چند جوابی75 سوالی براساس تئوری و تعریف تورنس جهت سنجش خلاقیت نموده و ابتدا روی 650 نفر دانش آموز پایه سوم راهنمائی تهران اجرا گردید . بعدا طی فعالیتهای علمی در دانشگاه کالیفرنیا و با کمک دانشجویان ، نسبت به تجدیدنظر و بازسازی آن اقدام و نهایتا در سال 1994 با همکاری گروهی از اساتید دانشگاه مذکور( اونیل ، عابدی و اسپیل برگر) فرم 60 سوالی تهیه ، هنجاریابی ( بر روی 16250نفر دانش آموز )، استاندارد و ارائه کرد . فرم کنونی آزمون توسط اساتید دانشگاه دوستو اسپانیا[2] ( 1992) مورد استفاده قرار گرفته است ( کفایت ، 1373، ص 114).


[1] - Multiplechoice paper and pencile test for measuring creativity (MPPT)

[2] - Deusto university / Spain


همکاری در فروش با پورسانت بالا

کسب درآمد اینترنتی

سایت آگهی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.