ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
-------
بخشی از متن:
لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدا
فصل نهم :رهبری کریمانه در مدیریت اسلامی
برای دستیابی به شیوه ی رهبری در مدیریت اسلامی توجه به شیوه ی انسان شناسی ضروری است.
1.مبنای انسان شناسی در سبک رهبری
در صورت اعتقاد به کرامت ذاتی انسان،نحوه ی رهبری و تعامل با او کریمانه،
و در صورت تصور او به موجودی پست شیوه ی رهبری مستبدانه و خوار کننده خواهد بود.
1-1:انسان در قرآن
آیات الهی انسان را برتر از دیگر موجودات،خلیفه ی خدا در زمین و واجد بالاترین ظرفیت ها و قابلیت های علمی و آشنا به همه ی حقایق هستی
،موجودی آزاد ،مستقل،انتخابگر و بهره مند از وجدان اخلاقی و واجد شرافت و کرامت ذاتی معرفی کرده اند.
قرآن بدترین مذمت ها و نکوهش ها را نیز درباره انسان دارد و انسان را دوستدار مال دنیا،حیله گر،ناسپاس و ستمگر،بخیل،ضعیف،حریص،تابع هوی و هوس و خودبین و فخرفروش معرفی کرده است.
بسیاری از صاحبنظران ویژگی های مثبت را مربوط به جنبه ی الهی و بعد معنوی انسان و ویژگی های منفی را مربوط به طبیعت و بعد مادی انسان دانسته اند.
انسان اصالتا واجد ویژگی های مثبت و واجد کرامت ذاتی و تکوینی بوده و لئامت ذاتی ندارد بلکه در صورت رها شدن به حال خود و عدم تربیت و تزکیه نفس،به سوی لئامت حرکت خواهد کرد.
1-2:سبک رهبری و نگاه ابزاری به انسان
عالم هستی برای تکامل انسان آفریده شده است و انسان باید از استعداد های خود برای نیل به سعادت،بهره مند شود.از این رو انسان را نمیتوان همچون ابزاری در نظام سرمایه داری،فدای افزایش سود آوری کرد.
2-سیره نظری حضرت علی در رهبری
حضرت علی (ع)می فرمایند:شدت عمل را با دسته ای از نرمش مخلوط کن و تا آنجا که رفق و مداراکارساز است،مدارا کن.و در جایی که چاره ای جز شدت عمل نداری ،تصمیم به شدت عمل بگیر.
حضرت در این عبارت برای نحوه ی رهبری انسان،استفاده از دو مقوله نرمش و شدت عمل را توصیه میکند.