ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
-------
بخشی از متن:
لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 15 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم
مبانی سازمان و مدیریت
فصل3:
خلاقیت و نوآوری
مقدمه
باتامل در مجموعه دستاوردهای فرهنگی بشر در قالب های هنر و ادبیات و فلسفه و تجهیزات و وسایلی که لوازم زندگی بشر قرن بیستم را تشکیل می دهند ، ملاحظه می شود که حتی ساده ترین لوازم موجود دراین مجموعه نیز محصول خلاقیت و نوآوری افراد اندیشمند و مبتکری هستند که در طول سالها با پردازش اندیشه ها و بروز ابتکارها به شکل فعلی خود درآمده اند . این وضع حتی درمورد مسیر رشد ذهنی نیز صادق است. بشر در آغاز خلقت با ذهنی فاقد تجربه مواجه شد و به تدریج بذرهای استعداددرونی خویش را شکوفا کرد . یکی از جالبترین زمینه های ابداع بشری، نوآوری بشر در استفاده از زبان است.
خلاقیت
هربرت فوکس: معتقد است که خلاقیت،عبارت است از هر نوع فراگرد تفکری که مسئله ای را به طور مفید و بدیع حل کند .
جرج سیدل : توانایی ربط دادن و وصل کردن موضوعها ، صرف نظر از اینکه در چه حوزه یا زمینه ای انجام گیرد .
اریک فروم: خلاقیت ، توانایی دیدن و پاسخ دادن است.
ابراهام مزلو: از یک تاجر چنین آموختم که ایجاد یک موسسه تجاری نیز ممکن است فعالیتی خلاق باشد .
به این ترتیب، خلاقیت ، به کارگیری تواناییهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است. ) کایزر)
اهمیت خلاقیت
تداوم حیات سازمانها به قدرت بازسازی آنها بستگی دارد. این بازسازی از طریق هماهنگ کردن اهداف با وضعیت روز و اصلاح و بهبود روشهای تحقق این اهداف انجام می شود.به علاوه امروزه به ضرورت پیش بینی نیازها و راههای رفع آن تاکید بیشتری می شود زیرا سازمانها مجبورند که یا خود را برای چنین تغییراتی آماده سازند یا خطر مواجهه با بحرانهای احتمالی را بپذیرند .