هدف از این تحقیق بررسی تحلیل SWOT با فرمت docx در قالب 101 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 101 |
حجم | 291/112 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
مقدمه
برنامه ریزی استراتژیک
فرآیند برنامهریزی و مدیریت استراتژیک
برنامهریزی بلندمدت، برنامهریزی جامع و برنامهریزی استراتژیک
تحلیل SWOT
تعاریف نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدات
قواعد حاکم بر استراتژیهای SWOT
کار برد تحلیلSWOT در سطح کشورها
برخی مدلها و رویکردهای برنامهریزی استراتژیک
فرآیند برنامهریزی جامع
مدل استراتژی صنعتی
تدوین و تعیین استراتژی مناسب
مدل فیلیپس
مدل رایت
مدل فریمن یا ذینفعان
مدل تحلیل رقابتی
مدل هیل
مدل خطمشی هاروارد
نظامهای برنامهریزی استراتژیک
برنامهریزی استراتژیک بعنوان قالبی برای نوآوری
افزونگری منطقی
مذاکرات استراتژیک
مدل مدیریت مسائل استراتژیک
مدل استراتژی چافی
مدل فرد آر دیوید
نوعشناسی استراتژیها
انواع استراتژیها از نظر مایلز واسنو
انواع استراتژیها از نظر « فرد. آر. دیوید »
استراتژیهای سازمانهای بخش دولتی از دیدگاه روبین
انواع استراتژیها از نظر بری
انواع استراتژی مینتزبرگ و واترز
شیوهها و استراتژیهای گولد وکمبل
سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته
سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته داخلی
سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته خارجی
جمعبندی مطالعات و تحقیقات مشابه
تا دهه پنجاه، تئوریسینها و دانشمندان، سازمان را سیستمی بسته میدانستند (Scott; 1981). افرادی نظیر تیلور، فایول، وبر، بارنارد و غیره ( )، معتقد بودند که سازمانها ارتباطی با محیط ندارند. اما با پیدایش تئوری سیستمها بعنوان انقلابی بزرگ در تئوریهای سازمان، منبعد تمامی تئوریهای سازمانی از اهمیت و نقش محیط بر سازمان سخن راندهاند. دستیابی به سطوح بالای تعالی و بهره وری بدون برنامه ریزی، مقدور نیست.
امروزه با توجه به گسترش شتاب افزای تغییر و تحولات محیطی، سازمانها برای پاسخگویی اثربخش به نیازهای محیطی خویش نیازمند تفکر استراتژیک هستند. مدیران موفق تفکر استراتژیک خویش را در قالب برنامهریزی استراتژیک جامه عمل می پوشانند (مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران، 1383). با توجه به اینکه برنامهریزی پیشزمینه اجرای همه وظایف مدیریتی دیگر میباشد، برنامهریزی و در رأس آن ایجاد سلسله مراتبی از برنامهها در یک سازمان برای جلوگیری از اتلاف منابع و هدایت سازمان به سمت و سوی روشن و قابل اجرا، اهمیت خاصی پیدا میکند.
هدف از این تحقیق بررسی ارزیابی عملکرد مدیران با فرمت docx در قالب 132 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 132 |
حجم | 305/508 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچۀ ارزیابی
تعاریف ارزیابی و ارزشیابی
مفهوم ارزیابی عملکرد
تعریف ارزیابی عملکرد
تعریف عملکرد
آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد
اهداف ارزیابی عملکرد
رویکردهای ارزشیابی عملکرد
فواید ارزیابی عملکرد
عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد
معیارهای ارزشیابی عملکرد
ابعاد ارزیابی عملکرد دولت و بخش عمومی
الگو¬های متداول ارزیابی عملکرد
اجزای اصلی نظام ارزیابی عملکرد
جمع آوری اطلاعات
ارزیابی و سنجش
اقدامات اصلاحی
شبکه ارتباطی
کاربردهای ارزیابی عملکرد
برنامه¬ریزی نیروی انسانی
کارمند¬یابی و انتخاب
آموزش و تربیت کارکنان
تعیین مسیر شغلی
حقوق و مزایا
شناخت استعداد بالقوه کارکنان
محدودیت¬های ارزیابی عملکرد
ترس از درگیر شدن با کارکنان
شرایط اقتصادی
نگرش جامعه
خطای انسانی
وضعیت سایر سیستم¬ها
وقت¬گیر بودن
تاریخچه سازمان
اعتقاد غلط
آموزش نامناسب
ارزیابی عملکرد و بهره¬وری
ارزیابی عملکرد
مراحل ارزیابی عملکرد
چرخه چهار مرحله¬ای ارزیابی عملکرد
جلسه گفتگو آغاز ارزیابی عملکرد
مرحله بررسی طی دوره ارزیابی
مرحله سنجش نتایج ارزیابی
جلسه گفتگو یا مصاحبه پایان دوره
طراحی سیستم ارزیابی
انواع ارزیابی
روش¬های ارزیابی عملکرد
کدام روش ارزیابی عملکرد را انتخاب کنیم
خطاهای بالقوه در سیستمهای ارزشیابی عملکرد
اشتباهات ناشی از ارزیابی عملکرد کارکنان
عوامل و ویژگی¬های موثر بر اثربخشی سیستمهای ارزشیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد در کشورهای مختلف
ارزیابی عملکرد در ایران
ارزیابی عملکرد بر مبنای استراتژی¬های توسعه پایدار در کانادا
راهنمای ارزیابی عملکرد دولت محلی آمریکا
نظام ارزیابی عملکرد در پاکستان
بازرسی اداری در ژاپن
ارزشیابی از دیدگاه اسلام
ارزشیابی از دیدگاه قرآن و احادیث
ارزشیابی در جهان
دیدگاه¬های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد
ارزیابی بر اساس مدیریت برمبنای هدف
مزایا ی نظام ارزیابی عملکرد
دلایل مخالفت اغلب سازمانها با ارزیابی عملکرد
مشکلات ارزیابی عملکرد
عینیت نداشتن
تعمیم
سختگیری، تساهل یا محافظه کاری
تازگی
مقایسه
محاکمه بجای ارزیابی
تعصبات شخصی ارزیاب
پایان سخن
میانگین زمانی ارزیابی عملکرد
ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا
روش¬های مختلف ارزیابی عملکرد
روش امتیازبندی
روش رتبهبندی مستقیم
روشهای غیر متدوال
روش حصول اطمینان از برابری ارزیابی¬های انجام شده در مورد کلیه کارکنان
خطای هالهای
عامل سنجی
روش مبتنی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف
روش توصیفی
روش قیاسی
روش درجه بندی
مقایسه دو به دو
ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی عملکرد
نظریه¬های ارزشیابی عملکرد
فرایند ارزیابی عملکرد
از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام
جلوگیری از خطا
پیشگیری از فساد
جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات
انتخاب احسن در برنامه¬ریزی¬ها و سیاست گذاری¬ها
مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد
از دیدگاه علم مدیریت
ارتقاء کیفیت و افزایش بهره¬وری
تصمیم¬گیری بهتر
جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی
مشارکت عمومی کارکنان
ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم
ایجاد احساس مسؤلیت پذیری برای وصول به اهداف
تقویت روحیه کارکنان
دستیابی به راه حل¬های جدید متناسب
اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد
الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد
الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگان¬های دولتی
اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد
بخش دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات و مطالعات انجام شده در خصوص ارزیابی عملکرد
سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران
سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج
چارچوب نظری تحقیق
مدل مفهومی تحقیق
جهان به ویژه جهان تجارت در حال تغییر و تحول است. این تغییر و تحول به دو دلیل رخ داده است، اول اینکه پیشرفت های تکنیکی منجر به کوچک گشتن جهان شده است و دوم اینکه انتظارات مشتریان تغییر یافته است و معمولاً این انتظارات به دلیل افزایش تحصیلات و افزایش آگاهی افزایش یافته است. این دو طبقه از تغییر اثرات قابل توجهی بر بسیاری از کسب و کارها داشته است و این امر تعجب بر انگیز نیست که به طور فزاینده ای شاهدیم که این دو طبقه از تغییرات اثر مشابهی بر خدمات بخش دولتی نیز داشته اند.
به طوریکه باعث ظهور بحث مدیریت دولتی نوین در دهه 90 گشته اند و منجر به بکار گیری نظام¬های مدیریت قابل انعطاف که بخش خصوصی پیشگام استفاده از آنهاست توسط دولت ها شده اند. تکنولوژی به طور خاص مستقل از بخش می باشد. بسیاری از فرایند های تجاری که به وسیله تکنولوژی بهبود یافته و یا حتی انتقال داده شده است، در بخش دولتی هم وجود دارد و اگر درسهای یاد گرفته شده از بخش خصوصی به سازمانهای بخش دولتی منتقل نگردد تعجب برانگیز خواهد بود.
اما باید به این نکته توجه داشته باشیم هر چند سیستم های مدیریت عملکرد هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی مورد توجه قرار می گیرند؛ اما محققانی که رفتار سازمانهای دولتی را مورد مطالعه قرار می دهند اخیراً به این واقعیت توجه نموده اند که بخش دولتی از بخش خصوصی متفاوت می باشد بنابراین مشوق هایی که در سازمانهای بخش دولتی نیز به کار گرفته می شوند متغیر از سازمانهای بخش خصوصی هستند.
گذشته از پیگاه قانونی ارزیابی عملکرد در کشورها و صرف نظر از حد و مرزی که بابت آن در نظر گرفته می شود ضرورت ارزیابی اعمال و تصمیمات مدیران و عملکرد دستگاهها در شرایطی که به دلیل محدودیت امکانات، خواسته ها و تقاضاهای در حال افزایش اقتصادی و اجتماعی از سوی آحاد مختلف جامعه در برابر دولت ها قرار دارد شرط پاسخ گویی به نیازهای مطرح شده و دستیابی به هدفهای پیشرفت و توسعه و برقراری نوعی تعادل بین تقاضا و استفاده از منابع جامعه از طریق ارزیابی و نظارت مستمر و جامع قلمداد می گردد.
کیفیت و اثربخشی مدیریت نظام اجرایی عامل حیاتی و مهم در تحقق برنامه های توسعه و کامیابی و رفاه ملت ها است. بنابراین در ادامه این بحث تلاش شده است تا مبانی نظری مرتبط با ارزیابی عملکرد و کارایی و اثر ارزیابی عملکرد بر کارایی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. ابتدا مبانی نظری مربوط به ارزیابی عملکرد و در مرحله بعدی مبانی نظری مرتبط با کارائی ارائه گردد.
دانلود پاورپوینت کودکان و شناخت امام زمان عج
تعداد صفحات | 18 |
حجم | 6570/883 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
محمّد بن حسن عسکری معروف به حُجَّتِ بنِ الْحَسَن (به عربی: محمّد بنِ الْحسنِ الْعَسکَری؛ زادهٔ ۱۵ شعبان ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری قمری در سامَرّا)، بنابر باور شیعیان دوازدهامامی، دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. او فرزند حسن بن علی عسکری، امام یازدهم شیعیان، و همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیهاش ابوالقاسم است. «امامِ زمان»، «صاحبُ الزَّمان»، «ولیِّ عَصر»، «قائمِ آلِ محمد» و «مَهدیِ موعود» از القاب مشهور اوست. در باور کنونیِ شیعهٔ دوازده امامی، حجّت بن حسن در نیمهٔ شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ ه.ق در سامرّا زاده شد
فهرست مطالب:
علل غیبت
رشد و تادیب مردم
فایده امام غایب
پایداری دین
و ...