ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
هدف از این تحقیق بررسی فرسودگی شغلی و دیدگاه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 111/512 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
فهرست مطالب
فرسودگی شغلی
رویکرد های مختلف نسبت به فرسودگی شغلی
رویکرد بالینی
رویکرد روانشناختی- اجتماعی
رو یکرد تبادلی چرنیس
مدل کاپنر
رویکرد ساختاری
مراحل فرسودگی شغلی
دیدگاه ماسلاچ
دیدگاه پستونچی
مراحل فرسودگی شغلی معلمان از دیدگاه ساراسون
عوامل فرسودگی شغلی
نشانه های فرسودگی شغلی
عوارض فرسودگی شغلی
استرس شغلی
منابع استرس شغلی
ارتباط استرس شغلی با فرسودگی شغلی
چگونگی پیدایش فرسودگی شغلی
فرسودگی فرد و فرسودگی شغلی
فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری
فشار روانی
آثار تخریبی فشار روانی در تدریس
راههای کاهش فشار روانی معلمان
منابع
کار صرف نظر از تامین مالی ، می تواند برخی از نیازهای اساسی آدمی نظیر تحرک روانی و بدنی ، تماس اجتماعی ، احساسات خود ارزشمندی ، اعتماد و توانمندی را ارضا کند . با وجود این ، کار می تواند منبع فشار عمده ای نیز باشد . پاول ( 1998) ، به نقل از( مقدم و طباطبایی 1385 )ممکن است یک شغل رضایت بخش به مرور زمان به منبع نارضایتی تبدیل شود و شخص را در جهت فرسودگی و تحلیل شغلی سوق می دهد .
راس و آلتمایر ( 1998) ، به نقل از(مقدم و طباطبایی ،1385 )فرسودگی شغلی واژه ای برای توصیف دگرگونی های نگرش ، روحیه ، رفتار ، در جهت منفی و رویارویی با فشارهای روانی مربوط به کار است . این فرسودگی بیشتر در مشاغلی پدید می آید که افراد میزان زیادی از ساعات کاری را در ارتباط نزدیک با سایر مردم می گذرانند . بهنیا (1379)، به نقل از( مقدم و طباطبایی ، 1385 )ماسلاچ و اسچاوفلی و لیتر 2001 فرسودگی را به عنوان یک سندرم روان شناسی با سه بعد مشخص می کند .