دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 507 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
پاورپوینت بررسی What is ERP برنامه ریزی منابع سازمانی در 46 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب
سیستمهای اطلاعاتی و انواع آن
ERP چیست؟ (تعریف)
ERP سیستمی جامع و کاملاً یکپارچه
زیرسیستمهای موجود در ERPو Oracle ERP
ویژگیهای ERP و Oracle ERP
دستاوردهای ERP
برای استقرار ERP در یک سازمان از کجا شروع کنیم؟
هزینههای پیادهسازی ERP
عوامل اصلی موفقیت در پیادهسازی ERP
مطالعه موردی
برخی شرکتهای برق که از سیستم Oracle بهره میبرند
تعریف سیستمهای اطلاعاتی (Information System)
یک سیستم اطلاعاتی را میتوان مجموعهای از اجزاء مرتبط با هم تعریف کرد که اطلاعات را به منظور حمایت از هماهنگی، تصمیمگیری و کنترل در یک سازمان، جمعآوری، پردازش، ذخیره، بازیابی و توزیع میکند.
در یک سیستم اطلاعاتی سه عملیات Input، Process و Output منجر به تولید اطلاعات میشود.
انواع سیستمهای اطلاعاتی (IS)
سیستمهای پشتیبان عملیات
مثل: TPS، PCS، OAS، ECS
سیستمهای پشتیبان مدیریت
مثل: MIS، DSS، EIS
What is ERP?
به زبان ساده
ERP
سیستم جامع نرمافزاری است که به کمک آن میتوان کلیه فعالیتهای اطلاعاتی سازمان را یکپارچه و منابع سازمان (پول- نیروی انسانی- کالا- تجهیزات) را با هدف افزایش بهرهوری, برنامهریزی و مدیریت نمود.
تعریف ERP
(Davenport, 1998):
«ERP یک بسته نرمافزاری تجاری است که هدف آن یکپارچهسازی اطلاعات و جریان آنها بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی، حسابداری، منابع انسانی، زنجیره تأمین و مدیریت ارتباط با مشتریان است».
ویژگیهای ERP
فرآیندمدار است نه وظیفهگرا
در این سیستم فرآیندهای سازمان و جریان اطلاعات از یکدیگر تبعیت میکنند
با استفاده از یک بانک اطلاعاتی شکل گرفته است
محیط توسعه نرمافزار یکسان میباشد
از تعداد زیادی ماژول ساخته شده که حوزههای کاری وسیعی را پوشش میدهند
ماژولها با یکدیگر به صورت همبسته کار میکنند و اطلاعات را در سراسر سازمان به گردش در میآورند
همبستگی بین ماژولها به صورت اتوماتیک و کامل است (کاملاً یکپارچه)
قابلیت تعریف ساختار برای کدینگ اطلاعات پایه در سیستم وجود دارد، در نتیجه ساختار کدها ثابت و غیرقابل تغییر نمیباشند.
هر یک از ماژولها به تنهایی قابل نصب و استفاده هستند.
به دلیل پارامتریک بودن، قابلیت انطباق بالایی با شرایط کاری مختلف دارد (هزاران پارامتر در سیستم تعبیه شده که با تغییر و تنظیم آنها منطق برنامهها تغییر میکند، بهگونهای که نیازهای خاص فرایند مورد نظر شما را برآورده میسازد).
مبتنی بر مدیریت گردشکار میباشند.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 286 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 188 |
پاورپوینت ارزشیابی آموزشی در 188 اسلاید قابل ویرایش
ارزشیابی آموزشی کرنباخ(1963) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و کاربرد اطلاعات به منظور داوری ارزشی در خصوص یک طرح یا برنامه است.
فرایند نظامدار مبتنی بر اطلاعات است نه باورها و احساسات ارزشیابی آموزشی بیبای(1978) فرایند نظامدار جمع آوری اطلاعات و تفسیر شواهدی است که منجر به داوری ارزشی می شود و در نهایت به عمل می انجامد.
منظور از نظامدار بودن: اطلاعات باید با دقت تعریف شوند.
با برنامه ریزی درست و علمی جمع آوری شوند.
منظور از تفسیر شواهد: اطلاعات به گونه ای صحیح مرتب، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل و تفسیر شوند.
منظور از داوری ارزشی: ارزشیابی را ازتوصیف صرف فعالیت های آموزشی فراتر می برد.
سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسه نتایج حاصل با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تعیین میزان رسیدگی به اهداف.
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بلوم(1971)ارزشیابی مرحله ای عبارتست از کاربرد ارزشیابی منظم در فرایند تدوین برنامه درسی و در فرایند های تدریس و یادگیری به منظور اصلاح هر یک از این سه فرایند.
بنابراین، این نوع ارزشیابی نه نتها برای تدوین برنامه های درسی، بلکه برای امر تدریس و یادگیری دانش آموزان مفید خواهد بود.
آزمون : وسیله یا روشی نظامدار برای اندازه گیری نمونه ای رفتاراست(گرانلاند،1990) اندازه گیری:تخصیص اعداد به پدیده ها ( پیشرفت) بر اساس ملاک معینی( نمره صفر تا بیست) تعریف بعضی از مفاهیم رایج در سنجش تعریف گیج و بر لاینر از آزمون: توجه به آزمون یک روش نظام دار برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار فرد است برای اینکه بتوان آن رفتار را با معیار یا هنجار ارزشیابی کرد.
مستلزم بکارگیری فنون گوناگونی است که بر مشاهده عملکرد متکی بوده و شامل ترکیبی از اطلاعات گوناگون برای تصمیمگیری است.
سنجش سنجش تکوینی فرآیند جمع آوری اطلاعات به منظور شناخت فراگیران و برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رشد و پیشرفت آنها چرخه سنجش تکوینی روشهای مختلف اندازه گیری ویژگی های روانی و رفتاری: علاوه برآزمون که معروفترین روش می باشدمی توان ازمشاهده ، مصاحبه و پرسشنامه نیز نام برد.
معنی سازه:
از نظر «کرلینجر»سازه یک مفهوم است، اما سازه یک معنی اضافی بر مفهوم دارد و آن این است که سازه برای مقاصد ویژة علمی به طور عمد و از روی آگاهی ابداع می شود.
روش های تعیین پایایی:
1- روش پایایی مصحح
2- روش باز آزمایی
3- روش فرم های هم ارز
4- روش دو نیم کردن آزمون
5- روش کودر - ریچاردسون
دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1963 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
- مقدمه
- روش طراحی
- الزامات بارگذاری
- الزامات تحلیل
- الزامات عمومی مقاطع
- الزامات عمومی ستون ها و کف ستون ها
- کنترل ضوابط شکل پذیری
- الزامات تکمیلی شکل پذیری قاب مهاربندی همگرای معمولی
- الزامات تکمیلی شکل پذیری قاب مهاربندی همگرای ویژه
- الزامات تکمیلی شکل پذیری قاب خمشی متوسط
- الزامات تکمیلی شکل پذیری قاب خمشی ویژه