فروشگاه دست دوز

خرید گوشی موبایل ,کفش ورزشی, ساعت مچی , مد و پوشاک , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

فروشگاه دست دوز

خرید گوشی موبایل ,کفش ورزشی, ساعت مچی , مد و پوشاک , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

تحقیق سیستم تولید به هنگام یا درست به موقع در مدیریت سازمانی

این تحقیق در مورد سیستم تولید به هنگام یا درست به موقع در مدیریت سازمانی در 70 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل سیستم تولید به هنگام یا درست به موقع در مدیریت سازمانی،تولید به موقع،تولید به هنگام،JUST IN TIME،JIT،عناصر تولید به موقع،پیش نیازهای یک برنامه JIT،مدیریت تولیدی JIT،عامل زمان و سرعت در JIT،اندازه گیری کارایی در JIT،انواع سیستمهای تولی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 366 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
تحقیق سیستم تولید به هنگام یا درست به موقع در مدیریت سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 15813

این تحقیق در مورد سیستم تولید به هنگام یا درست به موقع در مدیریت سازمانی در 70 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش شامل سیستم تولید به هنگام یا درست به موقع در مدیریت سازمانی،تولید به موقع،تولید به هنگام،JUST IN TIME،JIT،عناصر تولید به موقع،پیش نیازهای یک برنامه JIT،مدیریت تولیدی JIT،عامل زمان و سرعت در JIT،اندازه گیری کارایی در JIT،انواع سیستمهای تولید، برنامه ریزی سیستم JIT،اهداف سیستم کنترل کششی در مدیریت،مدیریت زمان، و... می باشد.

فهرست

تاریخچه ی تولید به موقع.. 4

عناصر تولید به موقع.. 5

اهداف اصلی تولید به موقع.. 5

محدودیتهای سیستم تولید به موقع.. 6

پیش نیازهای یک برنامه JIT. 6

برنامه ریزی سیستم تولید به موقع.. 7

رویکردها و اصول سیستم تولیدی JIT. 7

رویکرد مدیریت تولیدی JIT. 8

رویکرد مدیریت موجودی های JIT. 8

رویکرد مدیریت کیفیت سیستم JIT. 9

عامل زمان و سرعت در JIT. 10

مدیریت کارخانه برای تولید بموقع.. 11

اندازه گیری کارایی در JIT. 12

دلایل اصلی دشواری‏های طراحی سیستم برنامه‏ریزی و کنترل تولید. 13

تولید به‏ هنگام just in time:JIT. 13

ناکارایی‏هایی که منجر به نگهداری موجودی می‏شوند عبارتند از: 13

مرور 15

تاخیردر شروع و بهینه‌سازی آن.. 16

تاریخچه. 17

تاریخچه. 18

فلسفه به موقع.. 20

موجودی.. 21

نوسانات قیمت و کیفیت... 21

تأثیرات... 21

مزیت‌ها 22

سودهای اصلی سر-وقتی: 22

انواع سیستمهای تولید. 24

فشار در مقابل کشش.... 24

کانبان.. 24

پیش شرط های اجرای سیستم کانبان.. 25

تعریف عمومی JIT. 27

تعریف JIT از نظر انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA): 27

چرا برخی شرکت ها از سیستم JIT استفاده می کنند؟ 27

تفاوت موجودی های سیستم کلاسیک با سیستم JIT. 28

نگرش کلاسیک به موجودی ها 28

نگرش سیستم JIT به موجودی ها 28

عناصر و ویژگی های عمده ی سیستم JIT در فرآیند تولید. 28

اهداف اجرای یک سیستم JIT. 30

مزایای سیستم JIT در تولید. 31

ساختار برنامه ریزی سیستم JIT. 31

اندازه گیری کارایی در سیستم JIT. 32

حسابداری سیستم JIT. 32

برخی از شرکت های بزرگی که در حال حاضر از سیستم JIT استفاده می کنند ، عبارتند از: 33

نتیجه گیری.. 33

سیستم کششی.. 35

اهداف سیستم کنترل کششی.. 36

روش های کاری استاندارد: 41

محدودیتهای JIT : 50

سیستم تولید به موقع ( Just-In-Time ) چیست... 53

تعریف JIT از نظر انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA): 62

تفاوت موجودی های سیستم کلاسیک با سیستم JIT. 63

نگرش سیستم JIT به موجودی ها 63

عناصر و ویژگی های عمده ی سیستم JIT در فرآیند تولید. 64

ساختار برنامه ریزی سیستم JIT. 66

اندازه گیری کارایی در سیستم JIT. 67

حسابداری سیستم JIT. 67

تاریخچه ی تولید به موقع

تولید به موقع یک فلسفه ی مدیریت ژاپنی است که از اوایل دهه ی 1970 در بسیاری از مؤسسات تولیدی ژاپن مورد استفاده قرار گرفت . این فلسفه نخستین بارتوسط تائیچی اونو در شرکت تویوتا به عنوان ابزاری برای بر آورده ساختن خواسته یمشتری با حداقل تاخیر معرفی و به کار گرفته شد . به همین دلیل ، تائیچی اونو اغلب پدر سیستم تولید بهنگام نامیده می شود .

کارخانجات تولید تویوتا اولین محلی بودند که نظام تولید بهنگام در آنها مطرح گردید . این سیستم در طول بحران نفتی سال 1973 مورد حمایت وسیعی قرار گرفت و پس از آن توسط بسیاری از سازمانهای دیگر انتخاب گردید .

شوک نفتی و کاهش فزاینده ی سایر منابع طبیعی ، محرک اصلی انتخاب سراسری سیستم تولید بموقع بود . تویوتا توانست از طریق یک روش مدیریتی متفاوت با آنچه که در زمان خود مرسوم بود چالشهای روز افزون برای بقا را پشت سر بگذارد . اینروش بر روی افراد ، کارخانجات و سیستمها متمرکز بود . تویوتا فهمیده بود که سیستم تولید بموقع تنها زمانی موفق خواهد شد که هر فرد در سازمان در اجرای آن مشارکت داشته باشد و کارخانه و فرایندها برای حداکثر ستانده و بهره وری سازماندهی شوند و برنامه های کیفیت تولید برای برآورده ساختن تقاضای واقعی زمان بندی گردند .

اگرچه در آغاز کار این سیستم به عنوان روشی برای کاهش سطوح موجودیانبارهای ژاپنی مطرح بود ولی امروزه به یک فلسفه ی مدیریتی شامل مجموعه ای از علوم و در اختیار گرفتن یک سری جامع از اصول و تکنیکهای تولید گسترش یافته است .

عناصر تولید به موقع

تولید به موقع شامل اجزایی است که باید با هم ادغام شوند تا به صورت هماهنگ جهت دستیابی به اهداف JIT عمل نمایند .

این اجزا در اصل شامل منابع انسانی ، خرید ، فرایند تولید ، برنامه ریزی و وظایف هماهنگی در یک سازمان می گردند .

مشارکت کارکنان : جلب حمایت و موافقت تمامی کارکنانی که در دستیابی به اهداف سازمانی نقش دارند یک اصل کاملاً ضروری در موفقیت Just In Time است . حمایت و توافق می تواند از طریق سهامداران و مالکین شرکت ، مدیریت ، دولت وسازمانهای کارگری و … جلب شود .

کارخانجات : برای ملحق شدن به سیستم تولید به موقع باید تغییرات بسیاری در کارخانجات ایجاد گردد . این تغییرات شامل تغییرات در جانمایی کارخانه ، سیستم کشش تقاضا ، کارگران چند مهارته ، کانبان ، خودکنترلی ، برنامه ریزی مواد مورد نیاز و بهبود مستمر و … هستند .

سیستمها : سیستمهای درون یک سازمان به تکنولوژی و فراینهای مورد استفاده برای ارتباط ، برنامه ریزی و هماهنگی فعالیتها و مواد اولیه مورد استفاده در تولید اطلاق می شود .

دو نمونه از این سیستمها برنامه ریزی مواد مورد نیاز و برنامه ریزی منابع ساخت هستند .

در سیستم تولید به موقع ، کیفیت از اهمیت فزاینده ای برخوردار است و به همین دلیل بکارگیری کنترل کیفیت فراگیر یک جزء اضافه شده به Just In Time است .کیفیت فراگیر به معنی تاکید بر این نکته است که محصول را باید از همان آغاز به طورسالم تولید نمود و این با روش سنتی بعد از وقوع ، تضاد قابل توجهی دارد .

اهداف اصلی تولید به موقع

برای تولید به موقع سه هدف اصلی وجود دارد که این اهداف در ماهیت عمومی متجانس هستند و می توان آنها را در سازمانها و صنایع مختلف که با یکدیگر تفاوت زیادی دارند انتخاب و به کار گرفت .

افزایش میزان بهره وری در فرایند تولید

افزایش توانایی سازمان برای رقابت با شرکتهای رقیب و حفظ قابلیت رقابت در بلندمدت

کاهش سطح مواد ، زمان و کار در فرایند تولید

سه هدف عمومی بالا برای هر شرکتی قابل اجرا هستند : ولی به هر حال ، چندین هدف دیگر نیز وجود دارند که ممکن است مختص هر سازمان باشند . اهداف برای هرسازمان در اولویت و اهمیت آنها مختصر می شوند .این اهداف دارای طیف زمانی بلند و کوتاه مدت هستند و شامل موارد زیر می شوند :

شناسایی و پاسخگویی به نیازهای مشتری

تطبیق منطق کاری ژاپنی با هدف گذاری بهبود مستمر

طراحی کارخانه برای حداکثر بهره وری و سهولت تولید

هدف گذاری برای ارتباط هزینه کیفیت بهینه

کاهش اتلاف های غیر ضروری

هدف گذاری برای ایجاد اعتماد در بی


همکاری در فروش با پورسانت بالا

کسب درآمد اینترنتی

سایت آگهی

تحقیق بررسی و مقایسه رشد صنعت در کشورهای گوناگون

دارای 70 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش و آماده ارائه فهرست مقدمه چراباید صفتی شدن رامورد مطالعه قراردهیم؟ فصل اول صفتی شدن و توسعه معیارهایی برای ارزیابی صفتی شدن سودزمان صفتی شدن صنعتی شدن و توسه راههای متعددی که افتصاد بین ال
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
تحقیق بررسی و مقایسه رشد صنعت در کشورهای گوناگون

فروشنده فایل

کد کاربری 15785

مقدمه:

چرا باید صنعتی شدن را مورد مطالعه قرار دهیم؟

صنعتی شدن محور توسعه است. شاید بتوان گفت که از انقلاب صنعتی انگلیس به بعد، صنعتی شدن عمیقترین تغییر منحصر به فرد در بافت اقتصادی و اجتماعی جوامع بوده است. رژیمهای اروپای شرقی و اتحاد شوروی با عزمی راسخ در معرض این فرایند قرار گرفتند. ژاپن با سرعیتی اعجاب انگیز و با پیامدهایی مهم برا اقتصاد جهانی، صنعتی شده است. بسیاری از کشورهای در حال توسعه با سرعی بسیار در حال صنعتی شدن اند.

اینها رخدادهای جدا افتاده نیستند. صنعتی شدن یک جامعه، پیامدهای برای بسیاری از جوامع دیگر دارد. ما فقط باید به منشأ پوشاک، لوازم مصرفی باداوام، اجزاء قطعات اتومبیل نگاه کنیم، تا ماهیت پیچیده و پراکند ة تولید صنعتی را تشخیص دهیم. این رشد صنعت در سراسر جهان ممکن است تصورات متضاد بسیار ایجاد کند:

رایس جنکینز[1]

نگاهی گذار به گونگی توزیع صنایع جهان، بی درنگ شکاف بین جهان توسعه یافته و جهان سوم را آشکار می سازد. کشورهای سرمایه داری توسعه یافته جمعیت جهان، بوجود آورنده 64 درصد از صنایع کارخانه ای جهانند و بیش از نیمی از نرژی جهان را مصرف می کنند. جهان سوم، با زنزدیک به جمعیت جهان، فقط 14 درصد از کالاهای صنعتی جهان را تولید و تنها انرژی جهان را مصرف می کند.

(بانک جهانی[2]، 1990؛ یونیوز[3]، 1990)

برخی از نویسندگان، این امر را به منزلة رابطه ای متقابلا سود بخش تلقی می کردند. که به موجب آن، کشورهای مختلف در تولید آن کالاهایی که در آن نستبا بهتر بودند، بکوشند.

v مصرف گرایی غرب

v نقش نیروی کار ارزان قیمت جهان سوم در تولید صادرات برای بازراهای جهان اول

v شهرگرایی و رشد زاغه نشینی در بسیاری از شهرهای جهان سوم

v اشتغال همراه با شرایط بدکار

v بیکاری وبیکاری پنهان

v دسترسی نابرابر به تکنولوژی و دانش فن آوری

v آلودگی محیط زیست

اما هیچکس. با هر نظری در مورئ صنعتی شدن و اثرات جانبی آن، نخواهد گفت که صنعت با مطالعات توسته غیر مرتبط است. این تحقیق به بررسی اهمیت صنعتی شدن برای کشورهای درحال توسعه امروز می پردازد.


- Rhys Jenkins[1]

- World Bank[2]

- UNIDO[3]


همکاری در فروش با پورسانت بالا

کسب درآمد اینترنتی

سایت آگهی

مقاله طرح های بازاریابی

دارای 22 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش و آماده برای ارائه
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
مقاله طرح های بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 15785

بخشی از متن:

دوران‌های رکود اقتصادی فشار فزاینده ای به سازمانهای فروش وارد می‌آورند و همینطور که مشتریان از خرج [و خرید] خود می زنند معاملات کمتری دیده شده و ابعاد خرید [هم] کوچکتر است. تصمیم به خرید مشتری که با احتیاط پر زحمتی همراه است منجر به چرخه های فروش طولانی تر و مخارج بالاتر فروش می شود. درحالیکه بازیگران شکل تهاجمی تری به خود گرفته و برای یک رشته واحد معاملات خرد از هم سبقت جویی می‌کنند بر شدت فشار قیمت و رقابت افزوده می شود . در این حال بازیگران درشت پیوسته درشتتر می شوند چه، مشتریان، بیشتر به بازیگران «شناخته شده» روی می‌آورند تا به جدیدها یا نوآوران .

در واکنش به شرایط دشواری از این دست ما شاهد تمایلی از سازمانهای فروش بوده‌ایم که سیل جنب و جوش به راه اندازند ، هر چند این تحرکات اغلب بی ثمر است. هر چه بازاریاب‌ها و مدیران فروش بیشتر به بازدید ، تدارک نمایش و توضیح کالا دست می‌زنند و پشت سر هم پیشنهادهای بیشتری می‌دهند خود را بیش از پیش سرخورده و ناکام می‌یابند، چه، فروش و عایدات همینطور رو به کاهش سیر می کند. [پس] بازدید و نمایش بیشتر همیشه منجر به افزایش نرخ تبدیل[1] نمی شود. همچنانکه معاملات خردتر می شوند بازاریاب‌ها باید انضباط بیشتری در تصمیم گیری بکار بندند که کدام معامله ها را دنبال کنند. پیگیری پایان ناپذیر معامله های خرد با اندک حاشیه سود تنها و تنها سطر آخر[2] [حساب] را هرچه بیشتر تحت فشار می گذارد و همینطور که چرخه فروش طولانی‌تر می شود تلاش برای کوتاه کردن فرآیند با الگوهای بازدید تهاجمی تر تنها به آزردگی مشتریان ، فرآیندهای فروش زماندار یا بکلی پرت شدن از دور رقابت می انجامد.

ما در نتیجه تحقیقات و اقدامات [ناظر به] مشتری دریافتیم که سود دهی را می توان با رویکرد تمرکز یافته‌تری در فروش افزایش داد. برای مثال با تمرکز بر یافتن فرصت های جدید برای گسترش سهم [از] سبد[3] مشتری‌های پر رشد، بکارگیری آن‌ دسته از منابع فروش که مهارتشان در ردیف این فرصتهاست و همچنین حذف فعالیتهای بی ثمر منابع فروش ، مسئولین بازاریابی اقدامات لازم را برای شکوفا ساختن بهره وری نهفته بکار بسته و به نحو بهت‌آوری روندهای نزولی فروش و عایدات را از اینرو به آنرو می کنند.


1) conversion rate نسبت تعداد موارد فروش به تعداد بازدید‌ها، تماس‌های تلفنی و ... به منظور فروش

2) bottom line سود یا زیان مندرج در سطر آخر حساب سود و زیان

1) share of wallet نسبت خرج و خرید مشتری از فروشنده‌ای خاص در یک زمینه معین است که در اینجا برای آن معادل فارسی «سهم از سبد خرید مشتری» یا به عبارت ساده‌تر «سهم از سبد» پیشنهاد می‌شود. مترجم


همکاری در فروش با پورسانت بالا

کسب درآمد اینترنتی

سایت آگهی