فروشگاه دست دوز

خرید گوشی موبایل ,کفش ورزشی, ساعت مچی , مد و پوشاک , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

فروشگاه دست دوز

خرید گوشی موبایل ,کفش ورزشی, ساعت مچی , مد و پوشاک , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

پاورپوینت معماری مصر

معماری مصر پادشاهی مصر ایم حوتب اهرام ثلاثه ابوالهول
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت معماری مصر

فروشنده فایل

کد کاربری 12271


نگاهی گذرا به کلیه‌ی مطالب مورد بحث

تاریخچه مصر

پادشاهی مصر

لوح تشریفاتی پادشاه نارمر

مصطبه

هرم پله ای زوسر (جوسر)

ایم حوتب

اهرام ثلاثه

ابوالهول

معبد دره ای هرم خضرع

فایل پاورپوینت 25 اسلاید


همکاری در فروش با پورسانت بالا

کسب درآمد اینترنتی

سایت آگهی

پاورپوینت معماری دوره ساسانیان

معماری ساسانیان اردشیر ساسانی هنر حجاری و کتیبه نویسی طاق بستان صحنه تاج ستانی طاق کسری
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 325 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت معماری دوره ساسانیان

فروشنده فایل

کد کاربری 12271


ساسانیان

روی کار آمدن اردشیر ساسانی

ساسان ، موبدی از دودمان نجبا بود بر آتشکده ی آناهیتا در شهر استخر ریاست

داشت . پسرش بابک در شهر خیر درکنار دریاجه ی بختگان حکومت می کرد .

بابک پس از ساسان جانشین پدر شد و خود را شاه خواند (208 م)در این تاریخ

شهر استخر به دست گوچیهر شاه بازرنگی بود . بازرنگیان در نیسایه که در جهت

دیوار های سفیدش در دوره ی اسلامی بیضا نام گرفت ، سلطنت داشتند.


چون گوچیهر پادشاه بازرنگی در آن نواحی امیر بزرگ بود ، بابک برای پسرش

اردشیر از وی منصب ارگبدی دارابگرد را بگرفت.


در سال ( 212م) اردشیر بر گوجهیر قیام کرد و شهر نسا ( بیضا ) را به تصرف در

آورد و او را کته و به جایوی نشست.


جون بابک درگذشت شاهپور جانشین او شد . میان دو برادر یعنی شاهپور و

اردشیر نزاع درگرفت. اردشیر به برادرمهتر خود حسد می برد، اما شاهپور بر اثر

اتفاق بمرد و اردشیر در سال 212 میلادر به آسانی جای او نشست

سپساردشیربر کرمان دست یافت و تا سواحل خلیج فارس پیش رفت. پس از آن

شادشاهپور اصفهان را بکشت و روانه یاهواز شد و سرانجام در جنگ سختی که

بین او و اردوان پنجم در هرمزگان درگرفت ، اردوان را شکست داد و با مرگاو

سلسله ی اشکانی بر افتاد ( 28 آوریل سال 224م) پس از این نبرد پیروزمندانه

به تیسفون آمد و بر تختنشست.

نظام اداری

در رأس ادارات ساسانی بزرگفرمذار یا صدر اعظم قرار گرفته بود و عملا زمام

قدرت و ادارة کشور در دست او بود .

وی قراردادها و پیمانها را امضا می کرد . گاهی در جنگها فرماندهی کل را به

عهده می گرفت . همة دیوانها و یاوزارتخانه ها با دبیران آنها تحت نظر وی بودند .

شاید کلمة بزرگمهر تصحیف عنوان بزرگفرمذار باشد که مورخانعرب عنوان

بزرگفرمذار عهد انوشیروان را به بوذرجمهر تبدیل کرده اند .


در زمان انوشیروان،کشور ایران راکه تا آن زمان مرزبانان اداره می کردند به چهار

قسمت تقسیم شد و هر قسمتی راپاذگس نامیده شد و به آنها نام جهت های

چهارگانه داده شد : اپاختر (شمال) خراسان (مشرق) نیمروز (جنوب)خوروران

(مغرب) داد و برای هر کدام از این پاذگسها فرمانروایی تعیین کرد که

اورا پاذگسبان می نامیدند .


امور لشکری نیز تحت نظر سپهبدان اداره می شد و به تعداد پاذگسبانان چهارگانه

، چهار سپاهبد نیز در ایران وجودداشت . ایالات و پاذگسها را به بخشهای

کوچکتری تقسیم کرده و هر قسمت را ایستان می گفتند و حاکم آن را

ایستاندار می خواندند و سپس هر ایستان را به چند شهر یا ولایت تقسیم می

نمودند و مرکز آن را شهرستان می گفتند .

قریه را دیه و رئیس آن را دیهسـالار می خواندند . مزارع تابع دیـه را روستـاک

(روستا)می گفتند .

سه بخش مهم نظام اداری از قرار زیر است:

طبقات و خانواده ها در نظام اداری

مالیات

دادگستری

فرهنگ و تمدن

دین رسمی

اردشیر بابکان چون پادشاهی از خاندان موبدان بود پس از نشستن بر تخت

سلطنت دین زرتشتی را آیین رسمی ایرانقرار داد و اعتقاد به ادیان دیگر را

ممنوع داشت .


از دانشمندان زرتشتی که به پادشاهان ساسانی در تقویت و گسترش آن دین

خدمت کرده اند ، نخست باید تنسر موبدزمان اردشیر بابکان و دیگر آذربد

مهراسپندان،موبد زمان شاپور اول و کرتیر موبد زمان هرمزد و بهرام اول را نام برد

در زمان ساسانیان به همت این موبدان بیست ویک نسک اوستای قدیم را به زبان

پهلوی ترجمه کردند و آن ترجمه رازند نامیدند که به معنی تفسیر است .


چون فهم کتاب زند به سبب وجود لغات آرامی در آن مشکل می نمود سپس

شرحی به زبان پارسی ساده بر زند نوشتندو آن را پازند خواندند .


اساس سیاست داخلی ساسانیان هماهنگی دین و دولت بود .

دینهای منشعب از دین زرتشت

اصولاً همه ادیان ایرانی پیش از اسلام مبتی بر دو اصل خیر و شر یا هرمزد و

اهریمن است . منتهی فرقی که با همدارند در کیفیت و مدت آمیختگی شر با خیر

است . در دین زرتشتی سرانجام خیر بر شر و هرمزد بر اهریمن غلبهخواهد کرد

ولی در ادیان دوگانه پرستی دیگر چنین نیست .


هر دینی برای رهایی از شر ، فلسفه ای دارد . بعضی از متفکران دورة ساسانی

که راه آسانتری برای رستگاری بشرمی جستند ، چون دین مزدیسنی را جوابگوی

پرسشهای خود ندیدند به بدعت در آن دین پرداخته و ادیان نوینی را بنیاد

نهادند که مبنای همة آنها بر دوگانه پرستی است ، مهمترین این ادیان عبارتند از :


زروانی

مانوی

مزدکی

و.............

فایل پاورپوینت 40 اسلاید


همکاری در فروش با پورسانت بالا

کسب درآمد اینترنتی

سایت آگهی

پاورپوینت معماری پارسی

معماری معماری پارسی نیارش نقش رستم پاسارگاد تخت جمشید کاخ شوش
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4938 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت معماری پارسی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271


اصول معماری ایرانی

هنر و معماری ایران از دیرباز دارای چند اصل بوده که به خوبی در نمونه‌های این

هنر نمایان شده است. این اصولچنین هستند:

مردم‌واری، پرهیز از بیهودگی، نیارش،

خوبسندگی و درون‌گرایی.

مردم‌واری: مردم‌واری به معنای رعایت تناسب میان اندام‌های ساختمانی با

اندام‌های انسان و توجه به نیازهای او درکار ساختمان‌سازی است.

پرهیز از بیهودگی: در معماری ایران تلاش می‌شده کار بیهوده در ساختمان‌سازی

نکنند و از اسراف‌ پرهیز می‌کردند.

نیارش: واژه نیازش در معماری گذشته ایران بسیار بکار می‌رفته است. نیارش به

دانش ایستایی، فن ساختمان وساختمانیه (مصالح)شناسی گفته می‌شده

است.

خودبسندگی: معماران ایرانی تلاش می‌کردند ساختمانیه مورد نیاز خود را از

نزدیکترین مکان‌ها بدست آورند و چنانساختمان می‌کردند که نیازمند به

ساختمانیه جاهای دیگر نباشد و خودبسنده باشند.

درون‌گرایی: اصولاً در ساماندهی اندام‌ها گوناگون ساختمان به ویژه خانه‌های

سنتی، باورهای مردم، بسیار کارساز بودهاست.

یکی از باورهای مردم ایران، ارزش نهادن به زندگی شخصی و حرمت آن و نیز

عزت نفس ایرانیان بوده که اینامر به گونه‌ای معماری ایران را درونگرا ساخته

است.

معماری پیش از پارسی

تا پیش از کوچ آریاییان به ایران، تیره‌ها و ملت‌هایی نه چندان شناخته شده در

ایران زندگی می‌کردند که معماریپیشرفته‌ای داشتند.

تپه زاغه: یکی از مراکز اولیه استقرار کشاورزی در ایران است. این مکان در

دشت قزوین قرار دارد و آثار مهمی ازاواخر هزاره هشتم تا اواسط هزاره پنجم

پیش از میلاد در آن بدست آمده است.

شیوه معماری پارسی

شیوه پارسی، نخستین شیوه معماری ایران است که روزگار هخامنشیان تا حمله

اسکندر به ایران، یعنی از سده ششمپیش از میلاد تا سده چهارم را دربرمی‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های ایرانیان کهن و هنرمندان آنها، باور به تقلید درست بوده که آن

را بهتر از نوآوری می‌دانستند. تقلیدیا برداشتی که منطق داشته باشد و با

شرایط زندگی سازگار باشد. آریایی‌ها چون مردمی کشاورز بودند و در سرزمینی

آباد و خرم زیسته بودند، خوبی آشتی جو و سازگار داشتند. به گمان فراوان

آریایی‌ها هنگام کوچ و گذر از کنار درچهارومیه، در برخورد با معماران ارارتویی، از

آن الگو گرفته و آن را برساو کرده‌اند (برساو کردن برابر الگو گرفتن از

نگاره‌های طبیعت و دگرگون کردن آنها به ریخت‌های ناب هندسی است). مردم

ایران از هزاران سال پیش، از چنینشیوه معماری پیروی می‌کرده‌اند، چنانکه مردم

ابیانه و افوشته (در نطنز) هم که نامی از ارارتو نشنیده‌اند چنینکرده‌اند.

فایل پاورپوینت 40 اسلاید


همکاری در فروش با پورسانت بالا

کسب درآمد اینترنتی

سایت آگهی