فروشگاه دست دوز

خرید گوشی موبایل ,کفش ورزشی, ساعت مچی , مد و پوشاک , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

فروشگاه دست دوز

خرید گوشی موبایل ,کفش ورزشی, ساعت مچی , مد و پوشاک , دانلود نمونه مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پاورپوینت, دانلود پرسشنامه ,فصل دوم پایان نامه,کارشناسی ارشد, تحقیق آماده, دانلود طرح توجیهی, مقاله

کاملترین نسخه سوالات ایین نامه راهنمایی ورانندگی سال 96

کاملترین نسخه سوالات ایین نامه راهنمایی ورانندگی سال 96
دسته بندی نمونه سوالات
فرمت فایل zip
حجم فایل 4124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 172
کاملترین نسخه سوالات ایین نامه راهنمایی ورانندگی سال 96

فروشنده فایل

کد کاربری 7503

این مجموعه شامل کاملترین سوالات ایین نامه راهنمایی ورانندگی همراه باپاسخ میباشد اگر به دنبال قبولی در امتحان ایین نامه هستید این مجموعه را دانلود کنید


مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقایسه توانایی علمی دانش آموزان با دانش آموزان دیگر هم کلاسی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

چارچوب نظری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک

نظریه ی اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک بر این مبنا است که دانش آموزان توانایی علمی خود را با توانایی های علمی هم کلاسی های خود مقایسه کرده و از این مقایسه ی اجتماعی به عنوان پایه ای برای شکل دهی خود پنداره ی تحصیلی خود استفاده می کنند( لودکا، 2005).

مارش )1984( مدل نظری از اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ارئه داد که در خود پنداره ی تحصیلی در موقعیت های آموزشی متفاوت قابل کار برد بود. فرض کنید که سه دانش­آموز (X، Yو Z) در توانایی علمی نسبت به کل جمعیت دانش­آموزان در همه مدارس متفاوت اند: X (کمی کمتراز توانایی متوسط)، Y (توانایی متوسط) و Z (کمی بالاتر از توانایی متوسط).

اگر چه دانش آموز Y توانایی علمی متوسطی نسبت به جمعیت کل دانش آموزان دارد، اگر Y در مدرسه ای با توانایی بالا شرکت کند (به عنوان مثال، یک مدرسه که در آن توانایی بالاتر از متوسط تمام مدارس است)، Y توانایی علمی را خواهد داشت که از سطح توانایی دانش آموزان در مدرسه کمتر است. پیش بینی شده است که Y خود پنداره ی تحصیلی کمتر از حد متوسط خواهد داشت. با این حال، اگر Y در مدرسه ای با میانگین توانایی کم حضور یابد بنابراین Y بالاتر از سطح توانایی متوسط در این مدرسه قرار خواهد داشت و خود پنداره ی تحصیلی بالاتری خواهد یافت.

چار چوب نظری تئوری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک این است که خود پنداره ی از خویشتن نمی­تواند در صورتی که نقش فریم مرجع نادیده گرفته شود کاملا درک گردد. ویژگی های هدف و ستاوردهای مشابه می تواند بسته به فریم مرجع و یا استاندارد مقایسه که افراد با استفاده از آن ها خود را ارزیابی می کنند به خود پنداره های نامتجانس منجر شود، و این خود پنداره پیامدهای مهمی در انتخاب های آینده، عملکرد و رفتارها دارد(مارش، (2008.

بنابراین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی رخ می دهد که دانش آموزانی با توانایی تحصیلی یکسان در زمان مقایسه خود با دانش آموزان تواناتر دچار خود پنداره تحصیلی پایین تری می شوند و در زمان مقایسة خود با دانش آموزانی با توانایی کمتر خود پنداره تحصیلی در آنان افزایش می یابد. بنابراین، خود پنداره تحصیلی نه تنها به دستاوردهای علمی یک دانش آموز بستگی دارد، بلکه به دستاوردهای افراد دیگری که در آن کلاس و یا مدرسه حضور دارند نیز وابسته است. براساس این مدل، مفهوم خود پنداره تحصیلی به طور مثبت با دستاوردهای فردی (دانش­آموزان قوی تر خود پنداره تحصیلی بالاتری دارند) همبستگی دارد، اما به طور منفی با میانگین موفقیت در مدرسه یا کلاس دارای همبستگی است (همان دانش­آموزان در یک مدرسه که در آن توانایی به طور متوسط بالاتر است خود پنداره تحصیلی کمتری دارد و بر عکس).مطابق با پیش بینی های نظری و تاکید رو به رشد بر چند بعدی بودن مفهوم خود پنداره تحصیلی، اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک در بخش های تحصیلی مفهوم خود پنداره تحصیلی بسیار مهم است(لودکا، 2005).

بنابراین این فرضیه عنوان می­کند که در مفهوم خود پنداره تحصیلی بهتر است یک ماهی بزرگ در یک برکه کوچک (دانش آموزی با استعداد در گروه مرجع متوسط) بود تا یک ماهی کوچک در یک برکة بزرگ (دانشجوی با استعداد در گروه مرجع با استعداد). دانش آموزانی که باور دارند نسبت به هم سالان خود قابل تر هستند احساس مثبتی در مورد خود داشته و در مقایسه با کسانی که معتقدند که صلاحیت کمتری نسبت به همسالان خود دارند کمتر مورد تهدید خود پنداره ی تحصیلی پایین قرار دارند(زدنر و اسکلر، 1998 ).

پس به طور معمول اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک در دو سطح ارزیابی و مشاهده شده است:

(الف) در سطح فردی با مشاهده یک رابطه مثبت بین موفقیت فردی و خود پنداره تحصیلی رخ داده است.

(ب) با مشاهدة یک رابطه منفی بین سطح میانگین موفقیت گروه مرجع (به عنوان مثال، کلاس و یا مدرسه) و خود پنداره تحصیلی فردی رخ داده است.

هم چنین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک زمانی مشاهده شده است که گروه های جدیدی ازدانش آموزان شکل می گیرد و گروه های اجتماعی و چار چوب مرجع برای دانش آموزان تغییر می یابد. یک مورد در زمانی است که گروه های جدید از توانایی های هم گون (به عنوان مثال کلاس ویژه ای برای دانشجویان با استعداد که قبلا در کلاس های معمولی تحصیل می­کرده اند) تشکیل شده است. در این مورد، دانش­آموزان با استعداد که قبلا در کلاس های معمولی بوده اند، بخشی از یک گروه مرجع خواهند شد که در آن ممکن است دستاوردهای معمولی از خود بروز دهند. با این حال، همچنین اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ممکن است در گروه های یادگیری پایدار نیز مشاهده شود که در آن سطح توانایی گروه مرجع با شتاب بیشتری نسبت به سطح توانایی های فردی دانش­آموزی خاص افزایش می یابد(پرکل،زدنر و اسکلر، 2008).

تاثیر همسانی و تضاد

همان طور که قبلا در مطالعات اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک آمد، دستاوردهای زیاد مدرسه منجر به کاهش خود پنداره تحصیلی می شود(مارش،2008).

با این حال به رغم تاثیر به ظاهر منفی قرار گرفتن در یک محیط علمی سطح بالا، خود پنداره ممکن است از طریق عضویت در گروهی که توسط یک فرد به طور مثبت ارزیابی شده افزایش یابد. دانش آموزان مفهوم خود پنداره مثبت را از طریق دستاوردهای خوب یا کیفیت بالای اعضای گروه به دست می آورند. در واقع این امر می تواند در دانش آموزان در کلاس های علمی برجسته به دلیل انتخاب شدن در یک برنامه آموزشی بسیار عالی باعث بهبود خود پنداره شود در پی فرایند همسانی، (به عنوان مثال، اگر من به اندازه کافی خوب هستم که برای شرکت در این برنامه معتبر با همه این دانش آموزان بسیار باهوش انتخاب شده ام، پس من نیز باید بسیار باهوش باشم). این تاثیر فرایند همسانی باید از تاثیر منفی تجربه شده توسط دانش آموزان در کلاس های علمی منتخب که در آن مبنای فرد مقایسه ی خود با دیگران است جلوگیری کند. بنابراین، فرایند تضاد (منفی)، (به عنوان مثال، بسیاری از دانش آموزان بهتر از من وجود دارند، بنابراین من نمی باید به خوبی که فکر می کردم باشم) ممکن است با فرایند همسانی (مثبت)، (به عنوان مثال، من باهوش هستم، چون من در یک برنامه علمی منتخب هستم) رقابت کند. در اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک ، فرایند تضاد زمانی اتفاق می افتد که مدرسه با سطح موفقیت بالاتر منجر به کاهش خود پنداره ی تحصیلی فردی دانش آموز شود، در حالی که همسانی زمانی اتفاق می افتد که دستاوردهای زیاد مدرسه منجر به دستاورد های علمی بالاتر و خود پنداره ی بیشتر شود(لودکا، 2005).


مبانی نظری وپیشینه تحقیق دوران بین کودکی و بزرگسالی (نوجوانی)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق دوران بین کودکی و بزرگسالی (نوجوانی)
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
مبانی نظری وپیشینه تحقیق دوران بین کودکی و بزرگسالی (نوجوانی)

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مبانی نظری وپیشینه تحقیق دوران بین کودکی و بزرگسالی (نوجوانی)

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

-1نوجوانی

تعریف نوجوانی:دورهای اززندگی که بین کودکی وبزرگسالی قرارگرفته دوره نوجوانی خوانده می شود به عبارت دیگر،دوران نوجوانی مرحله ای اززندگی است که بین کودکی وبزرگسالی قرار گرفته است.مد ت دوره نوجوانی درجوامع مختلف متغیر است واز جامعه ای به جامعه دیگر درنوسان بوده ومرزهای سنی مشخصی ندارد.(نجاتی،1389) تعریف لغوی واژه نوجوانی:معنی لغوی واژه نوجوانی "درحال بزرگسال شدن"است.هرچند بسیاری ازفرهنگ های لغت این اصطلاح را به صورت "بالغ شدن" تعریف کرده اند.دربرخی دیگرازواژه نامه ها،نوجوانی به عنوان دوره ای از زندگی بین بلوغ وپختگی(بزرگ)تعریف شده است.(آقامحمدیان وحسینی،1384)

2-2 تاریخچه مطالعه دوران نوجوانی وبلوغ

شاید بتوان گفت،یکی ازعلت هایی که اززمان های قدیم توجه دانشمندان به روانشناسی کودک جلب شده است این باشد که روزی کودک،نوجوان می شود وچرخ های عظیم اجتماع به دست وی به چرخش درمی آید.بنا براین اگر کودک امروز و نوجوان فردا ازلحاظ جسمی وروحی نیرومند باشد، سود بیشتری عاید اجتماع خواهد شد. درداستانهای قدیم مانند"ادیسه"که ازتنها پسر"اولیس"بحث می کند،به نوجوانان نام"تاگاریس"که معنی لباس آستین گشاد بوده است می دادند.هرکس این لباس را برتن می کرد اجازه داشت درجشن ها شرکت کند وبالغ محسوب می شد.ودرروم"پلوتارچ"درکتاب خود ازاهمیت تعلیم وتربیت وواگذاری مسوولیت به نوجوانان صحبت کرده است. "افلاطون"(347-427ق م)400سال قبل از میلاد موضوع نوجوانان را مطرح کرده است وازآثار باقیمانده از"ارسطو"(322-384ق م)می توان دریافت که اودرباره نوجوانان مطالعاتی داشته است."ارسطو"اعتقاد داشت که نوجوانی،مرحله خیالبافی ها،رویاها وآرزوطلبی ها است ونوجوان را ازلحاظ جسمی وفیزیولوژیکی تشریح کرده است "سقراط"(399-470ق م)نیز به نوبه خود به کرات در مورد نوجوانان درآثارش بحث کرده است "ژان ژاک روسو"(1778-1712م)درکتاب مشهور خود به نام"امیل"مفصلا درمورد نوجوانی بحث کرده است.وی درکتاب خود کودکی خیالی را تصور می کند وبه تعلیم وتربیت او می پردازد."روسو"درمورد فرایند بلوغ وجنبه های تربیتی این دوران دراین کتاب سخن آورده واین دوره را دوره "سن عقلی"نامیده است وآن راقاطع ترین واقعه رشد به شمار آورده است.

"موریس دبس"مرحله بحرانی خواندن دوران نوجوانی را تا اندازه ای افراطی می خواند.بدون شک مرحله نوجوانی گسترده ترووسیع ترازآن می باشد که از این دوران دوران بحران نام ببریم.آنچه راکه می توان به عنوان اصلی واساسی پذیرفت وجود زمینه های بحران زا دراین دوران می باشد.تغییرات ودگرگونی کرده وبر او تاثیرات گسترده ای می گذارد ( نجاتی،1389)

2-3 خصوصیات جسمانی دوران نوجوانی دردوره نوجوانی آهنگ رشد سریعترشده وکودک پرجنب وجوش دوره قبل به فردی فعال خستگی ناپذیرتبدیل می شود.دگرگونی های عمیقی درنوجوان به وجود می آید وشکل وظاهردائمی پدیدارمی شود.وزن بدن نوجوان افزایش چشمگیری یافته وقد اوبه مرحله نهایی می رسد.تغییرات خاصی درفیزیولوژیک پسر ودخترپدید می آیدو ویژگیهای درآنها نمایان می شود.خصوصیات اولیه وثانویه دراین دوره درنوجوان هویدا می شود. دراین دوره رشد حرکتی نوجوان به دلایل مختلف،ازجمله تغییرات بدنی تا حدی کند می شود ونوجوان در خود نوعی احساس کسالت وبی رمقی می کند.عوامل متعددی درسرعت رشد قد تاثیرمی گذارند که عباتند ازنزدیکی به بلوغ،سن،وراثت ومحیط.دراین دوره افزایش وزن بدن خیلی بیشترازقد است..ویژگی های فیزیولوژیکی نوجوان دررفتارش بسیارموثرواقع می شود.علائم جسمانی وروانی دوران بلوغ،موجب اضطراب ونگرانی نوجوان می شود.

بلوغ جنسی دختران،تقریبا دوسال زودتر ازپسران ظاهرمی شود.واستخوان به آخرین مرحله رشد خود نزدیک می شوند قد بلند می شود وهماهنگی لازم بین اندامها وعضلات بوجود می آید.به سبب اشتهای زیاد،میل به خوردن زیاد می شود،به همین جهت،نوجوان به علت نیاز به کالری بیشتر،باید به قدر کافی ازمواد کلسیم داروپروتئینی استفاده کند.در دوره نوجوانی قلب به اندازه کافی رشد می کند.دختران دردوره نوجوانی ازلحاظ وزن و پسران ازلحاظ قدرشد بیشتری می کنند (نجاتی،1389)

2-4 خصوصیات عقلانی دوران نوجوانی رشد وتکامل ذهنی دردوران نوجوانی به کندی صورت می گیرد وتقریبا رشد دستگاه عصبی به میزان بزرگسالان می رسد.نوجوان به استدلال وفهمیدن بسیار توجه دارد واگر تجربه نیز چاشنی کارهای اوباشد می تواند به حل مسایل زیادی بپردازد.به طور کلی این دوره ازرشد به دوره هوش انتزاعی یا عملیات منطق صوری معروف است.در این دوران یک سلسه تغییرات ودگرگونی های اساسی وبنیادی دردستگاه روانی نوجوان به وجود می اید.علاوه برتکیه روی واقعیات،تخیل وی نیز گسترش می یابد واوبا اندیشه،حوزه ذهنی خویش راوسعت می دهد.درصورتی که خواندن بداند،به مطالعه آثار هنری،ادبی،علمی و....علاقه مند شده وبه پیشرفت های علمی،مسایل اقتصادی،سیاسی وتکنولوژی حساس می شود.رغبت نوجوان به خواندنی ها برحسب سن،محیط،جنس،احتیاج وتجربه های قبلی با هم تفاوت دارد.همچنین نوجوان دردوره نوجوانی باکسب تجربیات متعدد موفق می شود درحل مسایل پیچیده ازشیوه های علمی استفاده کند.

تفکرمنطقی،مستدل ونوجویی ازویژگیهای دوران نوجوانی است.عملیات ذهنی که او دراین دوره انجام می دهد،عملیات فرضی-استنتاجی است وفرضیات می تواند پایه وعمل ذهنی او قرار گیرد.همین طوراو می تواند به صورت لفظی بین قضایا روابط(قضایایی که درحالت انتزاعی قرار دارند)برقرارکرده ونتیجه گیری کند. نوجوان همزمان با رشد ودگرکونی های بدنی،مهارت های مختلفی درزمینه های عقلی،ادراکی ... کسب می کند وذوق ولطافت روحی او گسترش می یابد.دراین دوره،هوش نوجوان به حداکثررشد خود می رسد وبه منطق نمادی،فکر مجرد وپیچیده دست یافته واز تجزیه وتحلیل مسایل ذهنی آگاهی حاصل می کند.

نوجوان برای دوستی ویگانگی ارزش فوق العادهای قایل می شود وسعی درگسترش آن درجمع دارد.اوقادرمی شود که نتیجه گیری منطقی واصولی ازموضوعی خاص،داشته باشد ورویدادهای مختلف رابه روش ها وراههای مختلف تعبیر وتفسیر کند.اوآرزوها وآرمانهای عالی دارد وباوالدین خود اختلاف عقیده پیدا می کند.بیشتر رویایی وخیال پرداز است وسعی می کند با رویا زندگی کند.استعدادهای هنری وعلاقه شغلی کم کم دراین دوره پیدا می شود واوبه فکرتشخیص وانتخاب افتاده وزمینه های شناخت وتجربه اش افزایش یافته ووسیعترمی شود (نجاتی،1389).

2-5 خصوصیات عاطفی دوران نوجوانی نوجوان دراین دوران بااحساسات جدیدی سازگاری به دست می آورد که درنتیجه تحولات بدنی اوبه وجود آمده است.عواطف نوجوان دچار نوعی سرگردانی بوده وازحساسیت ویژه ای برخورداراست.رشد وتکامل نوجوان دراین مرحله،بیشترتحت تاثیرهیجانها وعواطف است.اودائما درهیجان به سرمی برد وازهیجانی به هیجان دیگرگرایش دارد.گاهی افسرده وگاهی خوشحال،لحظه ای حالت امیدواروفروتن وگاهی حالتی ناامید وشکست خورده به خود می گیرد.دوست دارد مورد پذیرش دیگران قراربگیرد ودرنظردیگران خوب جلوه کند.محبت نوجوان ابتدا به خودش متوجه است وکم کم قادرمی شود دیگران رادوست داشته باشد.اوبرای خود قهرمانانی انتخاب کرده وسعی می کند با آنها همانندی کند وازهرلحاظ حتی وضع ظاهرولباس پوشیدن مانند قهرمانانش شود.

ازهیجانها وعواطف مهم دوران نوجوانی می توان ازترس ،محبت وخشم نام برد.تغییرات جسمی نوعی شرم درنوجوان به وجود می آورد.ترس دروجود نوجوان هویدا می شود وناراحت است ازاینکه شاید مورد پذیرش دیگران قرارنگیرد.دربرخورد با واقعیات زندگی،بیمناک است ودائما درخود فرومی رود.به هنگام هیجان،قادرنیست خود را کاملا کنترل کند ودچارنوعی عدم تعادل وتوازن است.گاهی تسلیم واسیرحالات هیجانی وروانی می شود وبا کوچکترین ناکامی به اندوه وناامیدی مبتلا شود.موانع اجتماعی سبب بسیاری مشکلات عاطفی وروانی درنوجوان می شود.به علت عدم تطابق نوجوان با دگرگونی های جدید،نومیدی ویأس دراوپیدا می شود وبرای مدتی موجب پریشانی او می شود. نوجوان تلاش دارد تا شخصیت خویش را به نحوارزشمندی تکمیل وبرجسته کند وبرای دست یابی به این هدف ناگزیر برای خود الگویی انتخاب می کند.او درپی هویت یابی است وبه این منظور می کوشد تا با تقلید ازقهرمانان وافراد دلخواه وایده آل خود،خویشتن را چون آنها قلمداد وتصور کند وپیشرفت ها،موفقیت ها وهمین طورشکست های آنها را ازآن خود می داند. نوجوان تمایل دارد همه چیز رابا دلیل ومدرک قانع کننده قبول کند.کنجکاوی اوزیاد است وهرچیزی رامایل نیست بدون چون وچرا قبول کند.حادثه جویی یکی دیگرازخصیصه های دوران نوجوانی است ودائما درحال آزمایش های جدید است.بارزترین خصوصیت نوجوان،گرایش به انزوا طلبی است.اگر چه نوجوان بیشتر وقت خود رابا همسالان وگروه می گذراند ولی تمایل به گوشه گیری دارد وعلاقه مند است حتی برای لحظه ای دردنیای شگفت آورافکار،آرزوها وایده های خود غرق شود ومدتی ازدنیای پرآشوب محیط واقعی فاصله بگیرد.سیرفیزیولوژیک،تاثیر مستقیمی بردنیای نوجوان دارد واین امرباعث بیداری تمایلات جنسی گشته وکشش اوبه جنس مخالف را آشکارمی سازد (نجاتی،1389).